— Voor therapeuten in opleiding

Stagebegeleiding

Doelstelling

Als therapeut in opleiding je stage realiseren. Vol zelfvertrouwen jezelf ontwikkelen tot therapeut.

Inhoud

De begeleiding zal gericht zijn op praktijkbegeleiding. Er zal gewerkt worden vanuit een contract met de opleiding. De werkzaamheden en de realisatie van je leerdoelen zullen regelmatig worden geëvalueerd. Met behulp van videomateriaal kunnen we samen bekijken hoe het op je stageplek gaat. Door het bespreken van je verslagen en vragen die je hebt over je stage kan besproken worden waar je in je stage aan zou willen werken. Zelfreflectie is hierbij belangrijk. Je krijgt feedback op je gedrag en handelen. Waardoor je ontdekt: wie je bent, wat je motiveert, wat je goed kunt en waar je nog kan ontwikkelen.

 

Door wie?

Ik ben Henriëtte de Ruijter en in 1992 afgestudeerd als speltherapeut.  Sinds 2004 ben ik zelfstandig ondernemer met een eigen praktijk.

 

Duur

De ondersteuning zal zich richten op het traject van therapeutische behandelingen.

 

Tijdsinvestering

In het begin zal er eens in de 2 weken een overleg zijn van 1 uur. Later in je stage zal die termijn, afhankelijk hoe het met je stage gaat, kunnen worden aangepast.

 

Doelgroep

Studenten van een Therapie opleiding, die een eigen stageplek hebben, bv op de school waarop ze werken, kunnen bij mij de begeleiding krijgen voor hun stage. Ik zal als studentbegeleider zorgvuldig omgaan met alles wat mij ter kennis komt over de cliënten van je stageplek.

 

Kosten

Informeer naar de huidige tarieven.

 

Locatie

BeeldInzetten Henriëtte de Ruijter.

 

Bezoekadres:
Nansenstraat 44
6671 BB Zetten

 

Datum

De data van de bijeenkomsten worden in overleg gepland.

Ervaring

5/5
“Het tweede jaar van de Master Speltherapie heb ik stagegelopen op mijn eigen werkplek in het speciaal onderwijs. Henriëtte was mijn externe stagebegeleidster in dit proces. Door terug te kijken naar de videobeelden en alternatieven te bedenken tijdens het therapeutisch proces heb ik veel geleerd. Henriëtte staat voor het cliëntgericht werken, naast de therapeutische basishouding. Het was niet altijd gemakkelijk, ik vond het best spannend om via spel te proberen aan te sluiten, maar ik heb veel geleerd. Ik gaf Henriëtte dan ook een passend beeldend bedankje. Ik ben namelijk gegroeid (zaadje voor een plantje) als speltherapeut. Ik heb namelijk geleerd niet te snel te willen gaan en niet te doelgericht te willen werken (de slak). Ook heb ik geleerd via het spel (de leeuw en de poppetjes) aan te sluiten bij het kind. Daarnaast leerde ik ook kleine successen te vieren (stroopwafels). Dankjewel Henriëtte voor jouw begeleiding!” Miranda Bos-Jaquet Student Master Speltherapie CHE